Formatorul și știința formării autentice

Traningul NU dezvoltă abilități, NU creează aptitudini și NU schimbă personalități.

Cu alte cuvinte trainingul nu este vreun miracol ce transformă peste noapte oameni obișnuiți în lideri, speakeri motivaționali sau, de ce nu, formatori de excepție.

Atunci care e de fapt rolul formatorului daca nu să arate și să spună altora să faca un lucru așa cum el însuși a fost învățat să-l facă sau în felul în care spune “cartea” că ar trebui să fie facut?

Rolul formatorului nu constă neapărat în rezolvarea problemelor, instructarea sau chiar specializarea cursanților; formatorul este de fapt un facilitator al cunoașterii și schimbarii. Nu este suficient să pună la dispoziție instrumentele, este eminamente necesar să influențeze și gradul de conștientizare al cursanților.

Cursanții vor accepta și utiliza instrumentele, metodele și tehnicile împărtășite de către formator doar dacă sunt convinși de utilitatea și eficiența lor.  Ȋn urmărirea acestui scop, formatorul va utiliza experiența cursanților pentru a demonstra puncte de vedere, va folosi învățarea experiențială ca proces de formare și îi va îndruma pe cursanți să tragă singuri concluziile.

Citiți și: Cum recunoști un formator bun ?

Dezvoltarea abilităților, crearea aptitudinilor și schimbarea personalităților se produce în timp, ca urmare a consevenței celor vizați în direcția schimbării. Așadar training-ul este doar dispozitivul declanșator și catalizatorul unui proces amplu care presupune:

  1. Conștientizarea necesității schimbării
  2. Studierea obișnuinței
  3. Stabilirea activităților/acțiunilor necesare schimbării
  4. Consolidarea prin repetiție a acestor acțiuni/activități.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


opt + opt =

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>